tirsdag 1. september 2015

Høsten er på vei...


Da heter måneden september, og jeg bare spør: Hvor i alle dager ble sommeren av?


Hønene har nettopp fått stikkelsbær... 

Det er godt, det! 

Kaprifolen har nettopp begynt å blomstre i bildeforkant.
Sukkerertene er høstet, og lauvet fjernet, på grunn av meldugg. 

Nysådd vinterrug. Hønene koser seg med årets avling,
så her gjentas suksessen, gett! 

Her har jeg satt ned årets nykomling; Jordbær av sorten Zephyr. 

Og til venstre står kaukasus-spinat som jeg virkelig undrer meg
over; skal den se så puslete ut etter en hel sesong???
Bjørnerot til høyre. 

Nå først blomstrer bønnene. Blir neppe avling i år. 

Hjelpe meg for en sesong det har vært! Min respekt og beundring for bøndene stiger for hvert år jeg driver på med dette! Hvor ville vi vært uten dem som sørger for at vi har mat på bordet, samme hvordan vekstsesongen er?


2 kommentarer:

  1. Det er ikke enkelt å få alt frem nei. Men det ser ut som du har fått en masse flott i hagen. Lykke til videre!

    SvarSlett