torsdag 20. juni 2013

Ønskedrøm på lavt nivå...


Hos NRK Rogaland jobber det to morsomme karer som heter Skjæveland og Kvindesland. De har hatt mange artige innslag i årenes løp, og pleier å oppsummere dagens sending med hva de har lært i dag.
Her er et bilde av gutta i matchende dresser...


For noen uker siden kom de to opp med et nytt konsept. De syntes at det var så mange radio- og tv-kanaler som oppfylte ønskene til folk ved å sende dem jorden rundt og andre spektakulære (og ikke minst dyre) ting, mens de små, hverdagslige ønskene som kostet lite, eller ingenting, var det ingen som tok seg av. Derfor bestemte de seg for å gjøre noe med denne åpenbare mangelen i media-Norge. De kaller konseptet "Ønskedrøm på lavt nivå"...

Her er lenken til facebooksiden som fikk meg spontant til å sende inn et lite ønske

Så tenkte jeg ikke mer på det - helt til jeg plutselig fikk en telefon fra et ukjent nummer, men med en svært gjenkjennelig stemme i andre enden: "Hei, det er Per Øystein Kvindesland fra NRK lokalen..."
Akkurat, ja! Lang historie kort: Jeg har fått besøk av Bjarne Kvist som er økobonde på den økologisk gården på Ullandhaug i Stavanger! Dette er en mann med mye erfaring når det gjelder økologiske dyrkningsmetoder, og gjett om jeg fikk mange råd og tips! Litt skryt hadde han også på lager - godt å vite at jeg ikke har gjort alt feil, da...

Tynning (eller prikling som proffene kaller det) var viktig - det forstod jeg raskt. Så jeg har (med litt tungt hjerte) dratt opp små spirer som stod for tett, for at de utvalgte plantene skulle få bedre vekstforhold.

Tips og råd angående kompostering hadde han også på lager. Her står Bjarne og jeg og poserer midt i kjøkkenhagen, som garantert blir utvidet til neste år!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar